in Nyheter

Nätkultur: online casinon och sociala medier

casino i sociala medier

Att sociala medier har växt enormt de senaste åren är det nog ingen som missat. De kan användas på olika sätt, till exempel att hålla kontakter med gamla skolkompisar eller släktingar som bor långt bort. Sociala medier kan också användas till marknadsföring av produkter och tjänster, till jobbannonser och till allmän information. Sociala medier är en del av dagens kultur då många människor delar med sig av sina livshändelser dagligen. Detta beror på den så kallade ”millenium-generationen”, det vill säga människor födda i början av 1980-talet till början av 2000-talet. Millenier som de också kallas har växt upp med mobiler, tv-spel och datorer. Det är därför en guldgruva för företag att annonsera sina produkter och tjänster på sociala medier då de når ut till miljoner människor samtidigt.

Kasino kulturen

Det går i stort sett att säkerställa att fysiska kasinon är en slags kultur. Det beror på att de har en åldersgräns för att få komma in att spela och de vill gärna att du klär upp dig eller bär lite snyggare kläder. Det kan därför kännas lite lyxigt att åka och spela på ett landbaserat kasino. Är det likadant med ett online kasino då? Det är självklart även där en åldersgräns men det är inte lika strikt med klädkoden. Du kan sitta hemma och spela i pyjamas om du så vill. Därför kanske man inte kan säga att de har en lika stark kultur som landbaserade kasinon.

Marknadsföring av Online kasinos

Då många i millenium generationen har en egen surfplatta, mobil eller dator är de vana vid att kunna koppla upp sig när de vill. När internet utvecklades fanns det knappt några kasino sidor tillgängliga på nätet. Nu däremot finns det hundratals olika sidor att spela på, något du bland annat kan läsa mer om hos topcasinon.com. Den ökade tillgängligheten är toppen för de som inte bor nära ett fysiskt kasino men ändå vill ha chansen att spela. Med hjälp av trådlösa nätverk går det ännu snabbare och enklare att logga in och spela några snurr på en slotmaskin eller spela ett par omgångar poker. Hur lockar en kasinosida då nya kunder när det är en såpass konkurrenskraftig bransch?

Som marknadsförare är det viktigt att förstå sig på kultur ur milleniernas perspektiv. En annons behöver fånga ett intresse och få en människa att vilja klicka sig vidare för att utforska mer. Det bästa med att ha millenium generationen som målgrupp är att de ofta delar med sig av information som de hittar på nätet. Det innebär att lyckas du få någon intresserad lär du garanterat få fler kunder då de ofta delar med sig av sina rekommendationer.

Ett utav de bästa sätten att nå fram till millenium generationen är genom att använda sociala medier. De är väldigt sociala och utåtriktade. Då många är spelvana är det viktigt att erbjuda nysläppta och roliga spel och att marknadsföra detta på sociala medier. Millenier tröttnar ofta på spel och letar efter något nytt, därför är det viktigt som online kasino att hänga med i trenden. Se till att använda många olika sociala medier; Facebook, Twitter, Instagram, kanske till och med Snapchat. Att ha ett bra erbjudande kan locka en del kunder i början, men det är ännu viktigare att ha en bra kundservice och att ständigt hänga med i nya trender. Millenium generationen är känd för att vara otålig och vill ha saker lösta snabbt, därmed är en snabb och bra kundservice viktig. Som tidigare nämnt blir de även rastlösa och tröttnar på spel snabbt så om du fortsätter att leverera nya spel kan du få lojala kunder.